بایگانی نوشته‌ها


چگونه تحول فرهنگی ایجاد کنید؟

چگونه تحول فرهنگی ایجاد کنید؟

چه کارکنان و رهبری یک سازمان متوجه آن باشند یا نه، هر سازمانی دارای فرهنگی است و  با آنچه افراد سازمان انجام می دهند تعریف می شود در واقع فرهنگ مجموعه ای از همه رفتارها است.آیا کارمندان برای کمک به یکدیگر تلاش می کنند؟ آیا رویکرد واحدی برای رفتار کارکنان با مشتریان وجود دارد؟این مورد برای هر شرکتی متفاوت است، سوال این است: آیا این همان فرهنگی است که شما می خواهید؟ اگر اینطور نیست، می‌توان فرهنگ موجود را به فرهنگی تبدیل کرد که از موفقیت کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان حمایت کند.بیایید کمی دقیقتر به این مفهموم نگاه کنیم و ببینیم تحول فرهنگی چیست؟

تامین مالی جمعی چیست؟ (crowdfunding)

تامین مالی جمعی چیست؟ (crowdfunding)

اگر در حوزه تامین سرمایه فعالیت کرده باشید احتمالا واژه تامین مالی جمعی یا crowdfunding به گوشتان خورده است، اما واقعا این واژه به چه معناست و چطور می‌توانیم از این روش برای تامین سرمایه استفاده کنیم.

کمال گرایی مثبت یا کماگرایی منفی

کمال گرایی مثبت یا کماگرایی منفی

کمال گرایی منفی یا ناسالم با تمرکز بیش از حد بر کنترل تشخیص داده می شود. کمال گراها می توانند به شدت آسیب زننده باشند و درگیر اطمینان از بی عیب بودن همه چیز شوند، که می تواند منجر به تلاش برای کنترل موقعیت ها یا افراد شود. این رفتار باعث بروز استرس می‌شود و بر روابط بین فردی تأثیر می‌گذارد.

8 فایده برنامه ریزی در سازمان

8 فایده برنامه ریزی در سازمان

برنامه‌ ریزی باعث روشن تر شدن اهداف می‌شود و مدیران راحتتر میتوانند از موقعیت خود و نواحی تمرکز آگاهی یابند، لازم به ذکر است که این مورد تنها محدود به مدیران نیست بلکه برنامه ریز به عنوان یک راهنما برای کارمندان شرکت نیز عمل می‌کند.

بنگاه های زودبازده

بنگاه های زودبازده

شاید خیلی از ما اسم "بنگاه زود بازده " رو شنیده باشیم ولی تعریف درستی از آن در ذهن خود نداشته باشیم لذا میخواهیم از ابتدا به تعریفی که توسط اتحادیه اروپا انجام شده که عمدتا با SME ها یا شرکت های کوچک و متوسط شناخته می‌شوند بپردازیم

تشکیل نهضت احیاء

تشکیل نهضت احیاء

این طرح در جلسه ای در تاریخ 8 دی ماه 1400 (اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاون اول رییس جمهور) مطرح شد.معاون اول رییس جمهور در این جلسه این چنین عنوان کرد:"دولت به دنبال طراحی و اجرای برنامه ای تحت عنوان نهضت احیاء است تا بر اساس این طرح بنگاه های تولیدی که تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند تحت حمایت قرار گیرند و با توانی جدید به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند."

استراتژی سازمانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

استراتژی سازمانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

سازمان ها منابع و اهداف متفاوتی دارند، اگر یک سازمان با اجرای یک استراتژی به موفقیت برسد، نمیتوان تضمین کرد که این استراتژی برای سایر سازمان ها نیز مفید خواهد بود این به دلیل همان تفاوت در منابع اهداف آنهاست.در این مقاله به تعریف استراتژی سازمانی و اهمیت آن در سازمان می‌پردازیم.

روش های افزایش سرمایه

روش های افزایش سرمایه

همه ما گاهی در حین انجام یک کسب و کار و یا  در وقتی که هیچ کاری نداریم ایده هایی به ذهنمان می آید و در بسیاری از موارد بسیار ما را به وجد می آورند ولی فقط چند لحظه بعد، وقتی که یه صدای بلند پارازیت رویاپردازی ما می شود متوجه خواهیم شد، که این ایده ملزومات بسیاری دارند که ما آنها را نداریم شاید شرکت ما مقدار سرمایه مورد نیاز این پروژه را نداشته باشد یا اینکه خانواده توانایی حمایت از ما برای انجام این ایده را نداشته باشد...

ماموریت و چشم انداز سازمان

ماموریت و چشم انداز سازمان

احتمالا اگر کمی در دنیای کسب و کار فعالیت کرده باشید با این اصطلاحات آشنایی دارید:ماموریت، چشم انداز، هدف و احتمالا زیاد بین این مفاهیم سردرگم شدید و حتی با دانستن معنی هر کدام از این مفاهیم برایتان سوال باشد که کدام یک از این ها باید اول از همه مشخص شوند...

دسته‌بندی مطالب وبلاگ
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...