بایگانی نوشته‌ها


اهمیت معماری سازمان

اهمیت معماری سازمان

تعریف معماری سازمانی:"معماري سازماني رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه‌ها و عناصر مختلف سازمان(سیستم) را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می‌نماید و شامل مجموعه مستندات، مدل‌ها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک طرح مشخص اجرا شده و سپس به صورت مداوم توسعه و بروز‌رسانی می‌شود."

اسناد حمل چیست؟

اسناد حمل چیست؟

در بازرگانی و حمل‌ و نقل بین المللی اسناد و مدارکی وجود دارند که خصوصیات و مشخصات محموله را در بر دارند و به اسناد حمل معروف هستند. اسناد حمل مهم‌ترین مدارک در زمان خرید و فروش خارجی و به منزله شناسنامه کالا محسوب می‌شوند. در زمان خرید کالا اسناد حمل بسیار مهم هستند، زیرا خریدار پس از انجام تعهدات مالی و تسویه حساب با فروشنده یا بانک، فقط از طریق ارائه اسناد حمل بین المللی می‌تواند امور تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را انجام دهد. در این مقاله شما را با اسناد حمل بین المللی و انواع آن آشنا می‌کنیم.بارنامه و راه‌نامه از مهم‌ترین اسناد حمل و تنها اوراق بهادار کالا بوده و شامل کلمات تخصصی حمل و نقل در تجارت به حساب می‌آیند، که شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. بارنامه سندی است دال بر عقد قرارداد حمل که حمل‌ کننده پس از دریافت کالا برای حمل آن از یک نقطه (مبدا) به نقطه دیگر (مقصد) با وسیله حمل مورد توافق (کشتی، قطار، کامیون، هواپیما یا ترکیبی) در مقابل کرایه مشخصی صادر می‌نماید.  

کسب و کار های کوچک و متوسط (SMEs)

کسب و کار های کوچک و متوسط (SMEs)

SME مخفف Small and medium-sized enterprises (SMEs) یا کسب و کار های کوچک و متوسط است. این دسته از شرکت ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد مدرن ایفا می کنند. در بیشتر موارد در  SME ها، مدیران عامل همان بنیان گذران، مالکان و مدیران این دسن از شرکت ها هستند. یک مدیر عامل نیاز دارد به طور استراتژیک زمان، انرژی و دارایی خود را برای هدایت SMEs اختصاص دهد چون دلیل تمامی شکست ها و موفقیت های شرکت های کوچک و متوسط مدیر عامل است .

دسته‌بندی مطالب وبلاگ
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...