بایگانی نوشته‌ها


شکار کله گنده ها

شکار کله گنده ها

فرآیند استخدام در دنیای تجارت امروزی از چندین اصطلاح و فرآیند به جای هم استفاده می کند. دیگر مسئله استخدام تنها با مصاحبه و پر کردن پرسشنامه انجام نمی شود چون از خیلی از لحاظ ، مصاحبه ، راهکار درستی جهت استخدام افراد ارشد و سمت های بزرگ نباشد . این چالش تا جایی پیش می رود که حتی برای امور استخدام هم نیرو استخدام می کنند وظیفه ای که در اکثر موارد به مدیران  ارشد یا حتی مدیران عامل  واگذار میشود و یا دست کم خودشان در این امور پیش قدم می شدند تا این که با ورود کارشناسان منابع انسانی و همچنین علم روانشناسی به این حوزه ، دیگر کم کم مسئله استخدام از مسئله ای سطحی تبدیل به مسئله ی تخصصی شد که نیازمند نیروی مجرب و متخصص داشت .

مدیریت بهره وری

مدیریت بهره وری

از مفاهیم علم اقتصاد و مدیریت است که اینگونه تعریف می‌شود: «مقدار کالای تولید شده یا خدمات ارائه شده در مقایسه با هر واحد از انرژی صرف شده یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت یا به شکلی دیگر: اثربخشی به همراه کارایی». به سخن دیگر ، بهره‌وری عبارت است از به‌دست آوردن حداکثر سودِ ممکن با بهره‌گیری و استفاده ی کاملا بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان و…به منظور افزایش ارتقای رفاه جامعه.به عبارتی بهره‌وری به نسبت کار انجام شده به کاری که باید انجام می‌شده اطلاق می‌شود.

مشتری مداری

مشتری مداری

مشتری، ضامن بقای یک تجارت و سازمان است و حیاتِ کسب‌وکار ما به وجود او وابسته است و حفظ مشتری‌، سخت‌ترین جزء توسعه‌ی یک سازمان است. امروزه در دنیای کسب‌‌وکار که رقابت با سرعت در حال گسترش است، حفظ مشتری و مشتری مداری مهمترین مساله است. کوچک‌ترین غفلت، منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقیبان می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار می‌دهند، در عرصه رقابت موفق‌تر هستند. در این مقاله با تاثیرگذارترین اصول مشتری مداری برای فروش بیشتر آشنا می‌شوید.

دسته‌بندی مطالب وبلاگ
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...